Over de stichting

De stichting is een onafhankelijke organisatie zonder winstoogmerk. In de praktijk wil zij feiten verzamelen om het debat rond duurzame mobiliteit weg te halen van alleen gevoelens en meningen.

De stichting werkt nauw samen met het platform Limburg Elektrisch, bestaande uit vertegenwoordigers van Provincie Limburg, Hogeschool Zuyd en LIOF.

Samen met bedrijven, overheden, onderwijsinstellingen en internationale partners wil de stichting en het platform de ontwikkelingen versnellen. Limburg biedt voor dit initiatief een aantal voordelen: Zijn centrale geografie, korte afstanden tussen steden en bestaande internationale samenhang. Eutropolis - het Euregio gebied zo groot als London met 3,7 miljoen mensen en 4 culturen - staat ook voor bereidheid om met nieuwe ontwikkelingen de toekomst in te gaan en economische kansen waar te nemen.

De stichting is ook voor andere alternatieve, duurzame mogelijkheden van mobiliteit met fuel cells of range extenders. Toch heeft het voor elektrisch gekozen omdat het gelooft in auto's met elektrische motoren ongeacht hoe de stroom om ze aan te drijven wordt opgeslagen.

De Stichting Limburg Elektrisch is vooral een trefpunt voor informatie en uitwisseling daarvan, van leveranciers en klanten, van culturen en economieën, van ideeën en feiten.

Voor meer informatie download de informatiebrochure van Limburg Elektrisch (in PDF formaat)