Gepubliceerd op 29 juni 2012 00:53

In samenwerking met de Stichting Limburg Elektrisch gaat Rabobank Maas en Leudal elektrische voertuigen inzetten voor het woon-werk verkeer van haar medewerkers. Elektrisch rijden heeft ook volgens de Rabobank de toekomst, zeker met de snelle stijging van de huidige brandstofkosten.
Een maand lang testen.

Vanaf 14 augustus kunnen medewerkers een maand lang elektrische voertuigen uitproberen. Het gaat niet alleen om elektrische auto's, maar ook elektrische fietsen en alles wat daar tussen zit. Dat Rabobank Maas en Leudal zich gaat inzetten inzet voor het project, hoeft niet te verwonderen: "We vinden dit als coöperatieve bank juist een project waarbij we onze maatschappelijke betrokkenheid kunnen laten zien. Het plan past uitstekend in de doelstelling van de bank op het gebied van duurzaamheid.", aldus René van Zijl, directievoorzitter.

Gemeente Leudal ging voor

In mei heeft ook de gemeente Leudal meegedaan aan het project elektrisch rijden. Ruim 52 ambtenaren verruilden hun gebruikelijke vervoersmiddel voor een elektrisch voertuig. Frank Nienhaus, Stichting Elektrisch Limburg: "De reacties waren alle positief. Mensen vinden het gewoon erg leuk om op deze manier kennis te maken met duurzame mobiliteit. Met name bewegend naar het werk komen op de e-bike wordt als aangenaam ervaren. Niet alleen goed voor het milieu maar ook voor de gezondheid. De elektrische auto's werden vooral ingezet voor afspraken in de buurt. De actieradius van 80 tot 120 kilometer vormde dan ook geen enkel probleem."

De Stichting Limburg Elektrisch is opgericht om elektrisch rijden te promoten en te stimuleren. Met het project verzamelt de stichting waardevolle informatie voor haar praktijkonderzoek naar elektrisch rijden.