Gepubliceerd op 21 februari 2015 22:51

Gedeputeerde Staten heeft eind 2014 besloten tot deelname aan de pilot eCARSHARE programma van de Stichting Limburg Elektrisch. Eind februari zullen vijf Nissan Leafs beschikbaar zijn als extra dienstauto.
Uit het rittenoverzicht van de provincie blijkt dat een groot deel (meer dan 80%) van het aantal dienstreizen binnen de actieradius van de Nissan Leaf valt (100-120 km) en dat de Nissan Leaf daarmee voor een groot deel ingezet zou kunnen worden als dienstauto.

Doel van het project is om de Nissan Leafs zo optimaal mogelijk te gebruiken en daarmee de dienstreizen van de Provincie Limburg voor een belangrijk deel verduurzamen. Het reserveringssysteem zal worden aangepast aan het principe 'duurzaam tenzij'. Daarmee wordt bedoeld dat indien via het reserveringssysteem blijkt dat de dienstreis met een duurzame dienstauto kan worden afgelegd, deze dan ook wordt toegekend voor gebruik. Daarna worden de andere auto’s ingezet.

Met de elektrische deelauto's wil de provincie Limburg haar dienstreizen zo duurzaam mogelijk uitvoeren.