Laadpunten

Digitale kaart maakt elektrisch rijden nog gemakkelijker

Limburgse oplaadpunten in kaart gebracht

Met steun van de Kamer van Koophandel Limburg ontwikkelde de Stichting Limburg Elektrisch een digitale kaart van Limburg met oplaadpunten voor elektrische fietsen en auto's. Op deze kaart staan alle publiek toegankelijke laadpunten die de stichting e-laad heeft gerealiseerd voor auto's (oranje iconen) en ook de laadpunten van 76 Limburgse ondernemers, die met een bijdrage van de Kamer van Koophandel Limburg een oplaadpunt op zonne-energie hebben gerealiseerd voor e-bikes en e-scooters (groene iconen).

Laden = leuk!

Door meer bekendheid te geven aan de oplaadfaciliteiten bij horecagelegenheden, wil de Stichting Limburg Elektrisch de drempels voor elektrisch rijden nog verder verlagen, want op deze punten is laden extra leuk. In Limburg kan je elektrische fiets worden opgeladen tijdens een heerlijke lunch met streekproducten en kan tijdens een kopje koffie op het terras in Meerssen de auto weer op krachten komen aan de snellader. Hoe geef je daar bekendheid aan? Door een Groene Rally te organiseren, natuurlijk!

Groene Rally van Land van Limburg

Op 25 mei aanstaande, wordt de nieuwe kaart met oplaadpunten gepresenteerd tijdens de eerste ‘Groene Rally’ van Limburg.