Presentatie eCARSHARE deelauto's bij ECOMOBIEL

by edward.

Nissan Leafe Carshare

Stichting Limburg Elektrisch was prominent aanwezig met twee eCARSHARE elektrische deelauto's. Het was de eerste keer dat deze Nissan Leafs werden gepresenteerd aan een breed publiek.

Oud-staatssecretaris Pieter van Geel en Michael Rutgers van het Longfonds hadden dit jaar de eer om Ecomobiel en Ecologistiek officieel te openen. In totaal wist de beurs in twee dagen tijd 4047 bezoekers te trekken, een fractie meer ten opzichte van vorig jaar. Traditiegetrouw stond de vakbeurs in het teken van talloze primeurs, workshops en een groot aantal testritten.

Van Geel stond in zijn speech uitgebreid stil bij het thema ‘Energie in mobiliteit’. ‘Vrijwel alle belangenbehartigers uit de mobiliteit- en transportsector hebben zich het afgelopen anderhalf jaar met veel energie ingezet voor een toekomstgerichte mobiliteitssector, zowel voor de Brandstofmixvisie als in de praktijk. Deze vakbeurs is hiervan het overtuigende bewijs. Een toekomstbestendige mobiliteitssector is een sector die de eisen van de tijd begrijpt op het gebied van energie, economie en luchtkwaliteit.’

Rutgers benadrukte vanuit het Longfonds het ongekend grote belang voor betere luchtkwaliteit waaraan duurzame mobiliteit volgens hem een cruciale bijdrage moet leveren. ‘Schonere lucht bevordert de gezondheid en het verminderen van verkeersemissies heeft daar een belangrijk aandeel in. De vele uitdagingen die we als samenleving tegemoet gaan, vereisen nieuwe vormen van samenwerking: tussen brancheorganisaties, maar ook tussen maatschappelijke organisaties en overheden.’

Download Persbericht